"Cvičit se, cvičit se cvičit se.." Vítejte na blogu o cvičení, výživě a doplňcích stravy.

Cvičení a výživa sportujících seniorů

14. února 2012 v 9:34 | Ekom Promotion s.r.o. |  Články
CVIČENÍ A VÝŽIVA SPORTUJÍCÍCH SENIORŮ

Aktivita seniorů je velmi důležitá pro udržení svalové síly, vytrvalosti, flexibility a aerobní kapacity. Snižuje riziko srdečního infarktu, hypertenze, diabetu mellitu II. Typu, depresí, úzkostí… Sportovní specialista doporučí vhodnou pohybovou aktivitu, která nebude ohrožovat jeho zdravotní stav. Měla by přispívat k duševní pohodě, posilovat kardiovaskulární systém, udržovat celkovou pohyblivost.


Fyziologické změny jsou pokles zákl. látkové přeměny, úbytek svalové hmoty, nechutenství, pokles střevní peristaltiky… osamělost, omezené finanční prostředky. Aktivita fyzická, duševní i sociální, přispívá ke zkvalitnění života. Energet. potřeba klesá během stárnutí asi o 2% za jedno desetiletí. Ačkoli energet. potřeba klesá, nároky na dodávání esenciálních živin (vitaminy, minerály) zůstávají stejně, či se dokonce zvyšují. Je to z důvodu zhoršené vstřebatelnosti všech živin. Nejčastější poruchou je nedostatek vápníku, dále hořčík, draslík, železo, což s sebou přináší samozřejmě další zdravotní rizika a komplikace.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Znáte rozdíl mezi doplňkem stravy a léčivem?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama