"Cvičit se, cvičit se cvičit se.." Vítejte na blogu o cvičení, výživě a doplňcích stravy.

Březen 2012

Cvičení během těhotenství

28. března 2012 v 9:30 | Ekom Promotion s.r.o. |  Články
CVIČENÍ BĚHEM TĚHOTENSTVÍ

Dnes pro vás máme informace o pohybové aktivitě nastávajících maminek. Jedná se o základní informace jak přistupovat ke cvičení a neohrozit plod. V příštím článku se budeme zabývat podrobněji také výživou v těhotenství.

  • obecně je doporučováno cvičení o nízké intenzitě, které má pozitivní vliv na fyzický a i psychický stav nastávající matky
  • doporučuje se, aby těhotné ženy po 1. trimestru necvičily vleže na břichu, tím může dojít k nedostatečnému přísunu krve k plodu.
  • nedoporučuje se dlouhé pozice stání, skákání
  • je prokázáno, že pokud byla žena sportovně aktivní před otěhotněním, pokračující sportovní aktivita neuškodí jejímu těhotenství
  • doporučuje se konzultace svých možností s gynekologem

Americká asociace gynekologů ACOG vydala doporučení pro pohybovou aktivitu těhotných žen. Předpokládá cvičení s max. tepovou frekvencí 140 tepů za min. a méně.


Ano
Ne
Cvičte pravidelně (nejméně 3x týdně)
Necvičte nárazově a hodně po dlouhé pauze bez sportovní aktivity
Proveďte zahřátí 5 - 10 min lehkou aktivitou
Necvičte v horkém, vlhkém počasí
Cvičte 20 - 30 min s optimální tepovou frekvencí
Necvičte, pokud jste nemocná, máte horečku
Proveďte zklidnění 5 - 10 min, lehký strečink, pomalá aktivita
Necviče v polohách vleže na břichu či dlouhém stání po 1. Trimestru
Dbejte na dostatečný pitný režim před, během i po cvičení
Necvičte, pokud cítíte bolest nebo diskomfort
Jeze dostatečně tak, abyste uspokojila energet potřeby vašeho stavu a cvičení.
Neúčastněte se aktivit, které mohou vést k poranění břicha nebo zahrnují trhavé, energ pohyby

Látky v doplňcích stravy Hema

12. března 2012 v 10:19 | Ekom Promotion s.r.o. |  Vzdělávání
V tomto lehce odborném článku si představíme látky, obsažené v některých našich doplňcích stravy. U většiny látek je uvedena jejich hlavní funkce, doporučená denní dávka a potraviny ve ktrých se nachází.

HEMA SELEN PLUS

  • selen - stopový prvek nezbytný pro správnou činnost imunitního systému a funkčnost metabolismu v lidském organismu; DDD 55-70ug; zdroj: vnitřnosti, mořští živočichové, vejce
  • vitamin E - hlavní funkce: antioxidant; DDD 10-12mg; zdroj: rostl. olej, ořechy, kukuřice, hrášek, vejce
  • vitamin A - hl. fce: zrak, růst epitelových buněk (krycí tkáň); DDD 0,8-1,2 mg; zdroj: rybí tuk, vnitřnosti, máslo, mléko, zel. a ovoce
  • vitamin B - má mnoho variant (B1..B2..B12), funkcí a zdrojů, především obiloviny, vnitřnosti, maso, sýr, žloutek, zel. a ovoce
  • vitamin C - hl. fce: krvetvorba, obranyschop. org., tvorba kolagenu, imunita, antioxidant; DDD 60-100 mg; zdroj: čerstvá zelenina a ovoce
  • chrom - hl. fce: součást glukózo-tolerančního faktoru, lipoproteinový metabolismus; DDD 50-200ug; zdroj: maso, sýr, ořechy, pšeničné klíčky
  • zinek - hl. fce: součást mnoha enzymů, podílí se na hojení; DDD 15mg; zdroj: maso, luštěniny, celozrnné výrobky

Rybí tuk

  • rybí tuk - udržování normálního krevního tlaku a normální hladiny triglyceridu
  • omega 3 - snižuje celkový cholesterol, doporučený poměr ve stravě 1:5; zdroj: rybí tuk, ořechy, slunečnicový a sójový olej, semena

HEMA® C.L.A 1000 FORTE

  • 80% konjugované kyseliny linolové - hl. fce: zabraňuje vysoušení a vypadávání vlasů a špatnému hojení ran; zdroj: lněné a všeobecně rostlinné oleje;

HEMA ARTHRO TIMED

  • Glucosamine suplhate 2KCL - potlačuje degradaci kloubů a tvorbu prostaglandinu, je potřebný pro syntézu kyseliny hyalurové, která hraje nepostradatelnou úlohu při hojení ran, glucosamin zmírňuje bolest a podporuje pružnost kloubů

HEMA ASTAXANTHIN

  • světlicový olej - má vysoký obsah nenasycených mastných kyselin omega 3 a 6; odbourává přebytečný cholesterol, vrací pružnost cévám, působí protirevmaticky,má mírně projímavé účinky, protizánětlivé účinky, často se používá při poruchách srdce a jater
  • vitamín E přírodní - hlavní funkce: antioxidant; DDD 10-12mg; zdroj: rostl. olej ořechy, kukuřice, hrášek, vejce
  • vitamin A (Beta karoten) - hl. fce: zrak, růst epitelových buněk (krycí tkáň); DDD 0,8-1,2 mg; zdroj: rybí tuk, vnitřnosti, máslo, mléko, zel. a ovoce
  • lutein - zabraňuje nejúčinněji peroxidaci tuků, která je značná jak v krevním séru, tak v očích; Lutein, jako mnohostranný likvidátor volných radikálů, hraje klíčovou roli v antioxidační ochraně