"Cvičit se, cvičit se cvičit se.." Vítejte na blogu o cvičení, výživě a doplňcích stravy.

Výživa sportujících dětí a adolescentů

24. dubna 2012 v 8:32 | Ekom Promotion s.r.o. |  Články
Období rychlého růstu a zvyšování hmotnosti vyžaduje i zvýšený příjem energie a bílkovin. Na děti, které se věnují sportu, jsou často kladeny zvýšené nároky. Většinou se ale zapomíná na správný jídelníček a dostatečnou regeneraci. Rodiče by měli dbát na to, aby pokrytí těchto potřeb bylo zejména v odpovídající kvalitě stravy. Dítě se samo o správnou výživu nepostará. Mají zvýšenou potřebu množství energie a nemá cenu, aby ji doplňovaly potravinami, které mají sice vysokou energet hodnotu, ale biologickou hodnotu nízkou - např. smažené pokrmy, sušenky, chipsy, uzeniny, paštiky, bílé pečivo, přeslazené limonády atd. Ve stravě dítěte by se měly objevovat potraviny, které mají kvalitní bílkoviny (maso drůbeží, libové, mléko, zakysané mléčné výrobky, sýry), kvalitní tuky (ryby, rostlinné oleje) a dostatek komplexních sacharidů (cereálie, obiloviny, těstoviny, rýže).


Zdrojem vitaminů a minerálů jsou zejména ovoce a zelenina. Je nutné dbát na to, aby děti měly dostatečný přísun bílkovin, vápníku, vitaminu C a D, mědi, zinku, železa, což je nezbytné pro správný vývoj a stavbu kostry. Děti mají nedostatečný pitný režim - musíme je naučit pít! Nejvhodnější nápoj je voda nebo ovocný čaj. Pozor na přeslazované limonády, neředěné džusy a minerální vody. Těch mohou vypít max 0,5 l denně. Speciální sportovní nápoje nejsou vhodné, protože většinou obsahují hodně iontů sodíku. Iontové nápoje nejsou vůbec určeny k dennímu popíjení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Znáte přírodní doplňky stravy HEMA?

Ano 52% (13)
Ne 28% (7)
Rád(a) bych se dozvěděl(a) více 20% (5)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama