"Cvičit se, cvičit se cvičit se.." Vítejte na blogu o cvičení, výživě a doplňcích stravy.

Bosu

9. října 2012 v 15:02 | Tomáš Kurečka
Co je bosu?

BOSU je univerzální cvičební pomůcka, využitelná v řadě různých tréninkových programů, na první pohled připomínající nafukovací polokouli, přičemž se využívají obě její strany. Odtud také pochází samotný název "Both Sides Up", což znamená, že BOSU může být používán buď základnou nahoru nebo dolů.

Výhody cvičení:

- dosažení lepší fyziologické rovnováhy, což může ovlivnit veškerý další výkon (rovnováha je základem všech pohybů)
- efektivnější zapojení svalů jádra, při správném cvičení aktivace a posílení posturálního svalstva
- zpevnění šlach a vazů, zejména hlezenních kloubů
- zvýšení pohyblivosti, získání větší jistoty při jakémkoli dalším pohybu či sportu


BOSU může být použito pro různé druhy cvičení. Můžeme na něm cvičit v poloze, kdy BOSU směřuje kopulí vzhůru a zlepšovat tak rovnováhu dolní poloviny těla. Nebo na něm můžeme cvičit se základnou směřující vzhůru, kdy se z BOSU stane velmi nestabilní a vratká plocha, která cvičence přiměje zapojit i ty nejhlouběji uložené svaly v těle a zaměřit se na svaly horní poloviny těla. Možnosti cvičení na BOSU jsou opravdu velice rozmanité.

V příštím díle si představíme konkrétní cviky, které se na bosu dají provádět.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama