"Cvičit se, cvičit se cvičit se.." Vítejte na blogu o cvičení, výživě a doplňcích stravy.

Cviky pro bosu

23. října 2012 v 10:47 | Tomáš Kurečka |  Články
V minulém příspěvku jsme se věnovali představení cvičebního náčiní zvané BOSU. Nyní vám přiblížíme konkrétmí cviky, zaměřené na konkrétní trénink.

Vytrvalostní trénink (aerobní, aerobně-anaerobní a anaerobní)

- poskoky snožmo či jednonož na balanční polokouli
- běh na balanční polokouli
- opakované výstupy na balanční polokouli
- jednoduché až složité choreografie s využitím polokoule
- přeskakování z polokoule na polokouli
- skákání přes švihadlo na balanční polokouli

Trénink pro rozvoj koordinace

- cviky či sestavy cviků, které jsou koordinačně náročné (každý jedinec má určitou úroveň koordinační schopnosti, pro někoho je složité na balanční polokouli pouze stát, jiný na ní dokáže cvičit složité choreografie či přeskakovat přes švihadlo)


Trénink pro rozvoj flexibility - na polokouli nebo s její pomocí je možné
provozovat:

- balistický strečink na balanční polokouli či s jejím prostředkem ke zvýraznění pohybu
- statický strečink
- dynamický strečink - pozvolné, několikrát opakované natažení svalu
- postizometrickou relaxaci

Silový trénink (od síly explozivní až po vytrvalostní)

- explozivní síla - plyometrická cvičení s využitím více polokoulí a přeskoku překážek mezi nimi, odrazy vysokou intenzitou na jedné polokouli do 4 až 6 s délky trvání, odhody medicinbalu ze sedu, kleku, lehu či stoje na plošině, kliky s odrazem na 2 či 4 BOSU
- statická síla - výdrže v různých polohách na 1 až 4 polokoulích 16
- absolutní (pomalá dynamická) síla - cvičení na polokouli s činkami
- vytrvalostní síla - cvičení na bosu s vahou vlastního těla, činkami, expandery, overbally, medicinbaly, vodními vaky, zátěžovými vestami…
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama